Pembinaan utama laman ini adalah untuk memberikan maklumat terkini tentang aktiviti anak2 Pusaka Gayong KL yang telah dan akan dijalankan. Diharapkan laman ini akan dapat mengumpulkan anak2 P.Gayong KL lain yang bergerak secara individu. "Perpecahan Gayong Perpecahan Sayang, Disatu Masa Kembali Bersatu/Berteguh".

..:: Friday, May 09, 2003 ::..


Dari - basikalus.blogspot.com

Lagu Dawud Wharnsby Ali - Afraid to read memang betul-betul membawa ingatan yang mungkin tak pernah difikirkan sebelum ini.


We use so many words but have so little to relate,
As angels scribble down every letter that we say.
All the viral attachments sent, the passionate insults we vent,
It's easy to be arrogant behind user passwords we invent.
But on the day the scrolls are laid,
With every word and deed displayed,
When we read our account, I know for one I'll be afraid.


Password yang disangkakan mampu menyembunyikan apa yang ditype, rupanya hanyalah sia-sia. Walaupun setiap kali menghantar email, jarang sekali option save draft dipilih, walaupun tiap kali bersembang di MIRC, jarang sekali option save log dipilih, walaupun tiap kali bersembang di messenger, jarang sekali ianya di copy dan disimpan dalam hard drive. Dalam fikiran, ianya hanya berakhir disitu. Ya, selepas salam dan -n-.


Tak perlu...memang tak perlu simpan semua itu. Tapi bukan kerana semuanya berakhir disitu. Kerana Allah sudahpun menugaskan malaikat yang khusus untuk mencatatkan semua itu. Ha'a..for future reference. Tak perlu nak susahkan diri pilih option save draft, tak perlu juga nak bazirkan space di computer. Semudah itu?


Tapi kenapa malaikat itu simpankan semua yang aku rasa tak perlu lagi bagi aku? Apa!!! Untuk dibentangkan di Masyar!!! Malunya...mana nak sorokkan muka ni nanti. Sedangkan bila ada kawan-kawan cuba intai apa yang aku sembangkan pun dah rasa malu...


Ya Allah..ampunkanlah segala dosa yang telah aku lakukan di sebalik nama basikalus ini


That day mankind will issue forth in scattered groups to be shown their deeds. And whose doeth good an atom's weight will see it then, and whose deoth ill an atom's weight will see it then.


Pada hari itu manusia akan keluar berselerak (dari kubur masing-masing) untuk diperlihatkan kepada mereka (balasan) amal-amal mereka. Maka sesiapa berbuat kebajikan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya (dalam surat amalnya)! Dan sesiapa berbuat kejahatan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya (dalam surat amalnya)!
[99 : 6-8]


 
Post a Comment :: 0 comments ::


 
 
--->


 



:: PANDUAN DAN RUJUKAN ::

:: LINK PUSAKA GAYONG ::
Gayong Unitar
Seni Silat Pusaka Gayong
Pusaka's Fotopages
SILAT SENI PUSAKA GAYONG M'SIA
Persatuan Silat Seni Gayong Malaysia(Universiti Malaya)


Powered by Blogger